Czy potrzebuję blog na firmowej stronie internetowej?
Blog to narzędzie służące do dwóch celów na firmowej stronie internetowej. Po pierwsze buduje Twoją markę. Po drugie buduje ranking Google.
Czym jest budowanie marki?
Treści umieszczane na firmowym blogu działają podobnie jak wpisy w mediach społecznościowych. Umieszczane tam teksty mają być przydatne dla Twoich potencjalnych klientów. Pisz o rzeczach związanych z Twoją branżą i pokaż, że znasz się na rzeczy. Prowadzenie bloga w oczach prospektów jest równoznaczne z byciem ekspertem w swojej dziedzinie.
O co chodzi z rankingiem?
Jednym z czynników, które mają wpływ na to czy Twoja strona pokazuje się w wynikach wyszukiwania Google jest to czy treść na stronie odpowiada na pytanie wprowadzone w wyszukiwarkę. Im więcej treści z danej dziedziny tym większe prawdopodobieństwo na to, że to właśnie Twoja strona pokaże się jako odpowiedź na pytania prospektów. To w jaki sposób Google dobiera wyniki wyszukiwania pozostaje tajemnicą firmy natomiast istnieją pewne współczynniki, które mają wpływ na pozycję. Jeśli Twoja strona zawiera wiele tekstów z danej branży to prawdopodobnie Twoja odpowiedź na pytanie będzie lepsza niż kogoś, kto prowadzi stronę o innej tematyce ale ma tekst na ten sam temat co Ty.
Po co odpowiadać na pytania?
Twoim celem jest pozyskanie klientów. Osoby, które zaufają treściom na Twoim blogu będą chętniej korzystały z Twoich usług. W pamięci często zostaje informacja o tym, kto pomógł w danej dziedzinie i to właśnie do tej osoby idzie się po kolejną poradę bądź pomoc. Pomocą może być kupno Twojego produktu lub Twojej usługi.
Jak nauczę wszystkiego to nie będę potrzebny!
Osoby, które nie chcą nic kupić a jedynie szukają informacji i tak je znajdą. Lepiej, żeby w ich pamięci pozostało Twoje logo. Ponadto zazwyczaj szuka się odpowiedzi na konkretne pytanie, które często wymaga innej, specjalistycznej wiedzy do zrozumienia całego problemu. To ty jesteś ekspertem z rozległą wiedzą i doświadczeniem. Tego nie zastąpi wieczorne przeglądanie internetu.
Słowa kluczowe.
Im więcej treści na Twojej stronie tym więcej słów kluczowych wychwyconych przez Google. Im więcej słów kluczowych tym większe prawdopodobieństwo znalezienia Twojej strony w sieci. Im większy ruch tym więcej klientów.
Dodatkowe plusy dla Google.
Jednym z aspektów podwyższających ranking Google jest częstotliwość publikowania treści. Google “lubi” strony, które się rozrastają a jeszcze bardziej lubi te, które rozrastają się regularnie. Publikowanie treści według ustalonego harmonogramu umacnia pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Odświeżanie strony głównej.
Jedną z nielicznych sekcji na stronie głównej, która ma szansę zmieniać się jest ta, która przedstawia najnowsze wpisy z bloga. Odświeżanie treści działa podobnie do publikacji nowych na stronie. Regularne zmiany są postrzegane bardzo dobrze przez algorytm Google. Chętniej przedstawiane są strony z uaktualnioną treścią niż te, które zostały raz przygotowane i zapomniane.
Skąd brać tematy?
Opisuj wszystko, co jest związane z Twoją działalnością. Zacznij od wszystkiego co jest związane z oferowanymi przez Ciebie produktami i usługami. Zapisuj pytania klientów i również je opisuj. Zastanów się co dzisiaj robiłeś w pracy i pomyśl o tym, czy można coś z tego opisać. Może nowe narzędzie, może nowy produkt, może wydarzenie w branży. Wszystko co tylko związane jest z profilem działalności Twojej firmy.
Blog to jedna z form strony internetowej sama w sobie ale stanowi przydatny dodatek do firmowej strony internetowej. Jeśli startujesz i nie możesz pochwalić się jeszcze referencjami to dobry sposób na przedstawienie Twojej wartości. Z czasem treści na stronie będą w stanie przyciągnąć pokaźną grupę odbiorców, z której spora część zostanie Twoimi klientami.