Po co prowadzić fanpage?
Media społecznościowe to jeden z kanałów pozyskiwania klientów, który pozwala na wiele więcej niż inne kanały. Dlaczego warto zainteresować się właśnie tym kanałem i jakie są dodatkowe korzyści opisałem w tekście poniżej.
Jaki jest koszt tego marketingu?
Największą zaletą tego kanału komunikacji jest to, że jest darmowy. Dzięki tej formie promocji możemy dotrzeć do prawie każdej grupy docelowej przy czym daje ona możliwość docierania do nich odpłatnie bądź przez włożoną przez nas pracę, która przekłada się na wymierne efekty.
Przewaga nad kanałami płatnymi?
Udzielanie się w mediach społecznościowych daje możliwość utrzymywania relacji z osobami, które już podjęły z nami współpracę jak i zaciekawienie tych, którzy klientami dopiero się staną. U klientów, którzy regularnie słyszą o naszej firmie zaczyna pojawiać się lojalność wobec marki. Ciągłe dostarczanie przydatnych informacji jest w oczach ludzi bardziej cenne niż potknięcia. Jeśli jednak zdarzy Ci się pomyłka przy obsłudze klienta, z którym nie masz relacji to w przyszłości zapewne skorzysta z usług konkurencji.
Przewaga nad promocją analogową?
Marketing poza internetem oprócz wkładu pieniężnego wymaga również więcej pracy. Dzięki portalom takim jak Facebook możemy szybko dotrzeć do dużej liczby odbiorców pasujących do profilu naszego klienta. Udostępnienie posta w grupie tematycznej jest mniej pracochłonne niż rozdanie ulotek na konferencji.
Lepsza wiedza o klientach.
Narzędzia analityczne dają nam informacje o osobach zainteresowanych naszymi treściami. Dzięki statystykom możemy jeszcze lepiej dopasować te treści do naszych odbiorców i dotrzeć do osób faktycznie zainteresowanych naszymi usługami. Na samym początku prowadzenia firmy należy założyć kto będzie naszym klientem i tworzyć wpisy dla tej grupy. Narzędzia analityczne pozwalają na doprecyzowanie tych założeń.
Śledzenie konkurencji.
Facebook pozwala na sprawdzanie statystyk fanpage dodanych jako podobne do naszego. Możemy w łatwy sposób dowiedzieć się o tym jak nasza firma wypada na tle konkurencji. Mamy możliwość sprawdzić czym najbardziej zainteresowali się klienci konkurencji i odpowiednio dopasować nasze działania marketingowe i ofertę.
Pokaż, że jesteś ekspertem.
Udzielanie się w mediach społecznościowych daje możliwość pokazania potencjalnym klientom tego, że jesteś ekspertem w Twojej dziedzinie. Dostarczanie treści wysokiej jakości i odpowiadanie na pytania buduje zaufanie wobec marki. Wdawanie się w dyskusje na grupach tematycznych daje możliwość dotarcia do nowych klientów i pozostawia ślad w pamięci. Chętniej kupuje się od kogoś, kto zna się na rzeczy.
Ludzka strona firmy.
Media społecznościowe to także miejsce, w którym można pokazać to, że Twoja firma to nie nieczuła maszynka do pieniędzy ale, że tworzą ją ludzie. Treści mogą czasami mieć luźniejszy charakter. To jedna z form ocieplania wizerunku i budowania relacji z klientami.
Sprowadź ruch na stronę internetową!
Wyszukiwarki w mediach społecznościowych nie służą do szukania produktów bądź usług – od tego jest Google. Im wyższa pozycja w tej wyszukiwarce tym więcej sprzedaży do klienteli, która jest zdecydowana na konkretną usługę bądź produkt. Jednym z czynników pozycji w wynikach wyszukiwania jest liczba odwiedzających i nie uciekających ze strony osób. Trzeba wykorzystać każdą okazję do pozyskania odwiedzin.
Media społecznościowe mogą być pożeraczem czasu ale mogą też być narzędziem marketingowym. To od nas zależy w jaki sposób będziemy ich używać.