Czy długość poszczególnych podstron na stronie internetowej ma znaczenie?
W telegraficznym skrócie im strona dłuższa tym lepiej. Dlaczego tak i co powinno znaleźć się na stronie przedstawiam poniżej.
Standardowe zapytanie o stronę internetową zawiera jeden ze zwrotów: “podstawowe dane”, “prosta strona”, “najważniejsze informacje”, “najprościej jak się da”. Zgadzam się z tym, że układ strony musi być przejrzysty ale czy na stronie internetowej mają być tylko podstawowe dane?
Prosta strona główna.
Na głównej stronie muszą się znaleźć zalążki wszystkich działów całego serwisu. Osoby poszukujące informacji, bądź szukające firmy takiej jak Twoja, chcą już na pierwszej stronie znaleźć odpowiedź, czy trafili tam gdzie chcieli i czy odnajdą tu odpowiedzi na ich pytania. Informacje tam muszą być przedstawione w łatwej do przyswojenia formie. Na przykład wyszczególnienie usług firmy w odseparowanych boksach. Im dłuższa strona główna tym dłuższy czas spędzony na niej co z kolei przekłada się na wyższy ranking Google.
Strona główna ma zawierać wszystko?
Na pierwszej podstronie każdej strony www należy przedstawić wszystkie kluczowe informacje. Trzeba pamiętać o tym, że jeśli potencjalny klient zobaczy listę 3 z 20 usług oferowanych przez firmę może nie przejść do pełnej listy a w jego przekonaniu firma zajmuje się tylko kilkoma z typowych w Twojej branży usługami. Nie opisuj każdej z nich. Wystarczy lista.
Pamiętaj o referencjach!
Przedstawienie opinii zadowolonych klientów to coś, co rzeczywiście interesuje osoby odwiedzające Twoją stronę i może przeważyć podczas wyboru dostawcy/wykonawcy. Jeśli pochwalisz się pracą ze znaną firmą X to część zaufania do tej marki spływa na Ciebie. Narzędzia analityczne pokazują to, że odwiedzający poświęcają chwilę na czytanie referencji.
Czy potrzebuję inne podstrony?
Tak, na stronie głównej umieść skróty wszystkich informacji. Każda z Twoich usług czy produktów musi mieć osobny opis. Wszystko to, co wydaje się dla Ciebie oczywiste i integralne z usługą nie musi być takie dla Twoich klientów. To Ty jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Przedstaw proces wytwarzania bądź zalety produktu oddzielnie dla każdego z nich. Dodaj dział FAQ jeśli zauważasz częste pytania. Dodaj zdjęcia.
Po co formularz kontaktowy?
Efektem końcowym wszystkich działań marketingowych jest sprzedaż. Dając możliwość kontaktu na wiele sposobów skracasz dystans między Tobą a prospektami. Z Twojego punktu widzenia może nie być żadnej różnicy pomiędzy umieszczeniem adresu email na stronie a umieszczeniem formularza kontaktowego. Z punktu widzenia klienta mogą być to dwie zupełnie różne metody, z których tylko jedna jest komfortowa. Dodaj na stronie obie.
Powtarzać dane kontaktowe na stronie głównej?
Twoja strona ma zakładkę “kontakt” zawierającą dane kontaktowe. Potencjalni klienci mogą tam zaglądnąć i skontaktować się z Tobą. Co jeśli z jakiegoś powodu odwiedzający nie skorzysta z menu i nie przejdzie nigdzie dalej poza stronę główną? Umieść dane kontaktowe na stronie głównej! Co więcej umieść je na każdej podstronie w mniejszej formie. Niech kontakt z Tobą będzie jak najbardziej prosty i komfortowy dla prospektów.
Czy strona główna ma być długa?
Tak, każda ze stron powinna zawierać jak najwięcej danych i informować prospektów o wszystkim czego mogliby tylko potrzebować przy ocenianiu tego, czy skorzystać z Twoich usług. Im więcej informacji w przyjaznej dla oka formie tym większe zainteresowanie Tobą, Twoimi usługami i produktami. Porządnie opisana oferta zwiększa zaufanie. Dłuższy czas spędzony na stronie podnosi ranking Google.