
Strona firmowa często uważana jest za coś co po prostu musi być. Coś co wszyscy mają i my też musimy takie coś mieć. Traktuje się ją po macoszemu bo i tak mamy już profil na facebook i dodaliśmy się do kilku katalogów z firmami. To, że wszyscy taką stronę mają nie jest dobrym powodem żeby ją mieć. Traktowanie jej jako jeden z wielu możliwych środków promocji to też nie dobre podejście. Strona firmowa to podstawa promocji w internecie. Coś o co trzeba zadbać. Coś co potrafi zarobić pieniądze dla każdej firmy.
Po co strona firmowa – kiedyś
Spotkałem się z opinią, że strona firmowa to element uwiarygadniania wizerunku firmy. Jeśli ktoś taką stronę posiada to firma jest na poważnie. Firma prowadzona, jest przez osoby dbające o swój biznes i można im zaufać.
Taka opinie jest błędna w swoich założeniach.
Bardzo często jeśli ktoś podchodzi poważnie do swojej firmy to uważa, że nie ma czasu na zajmowanie się takimi rzeczami jak na przykład strona firmowa. Osoba taka ma dużo pracy już bez zajmowania się prowadzeniem strony dla swojej firmy. Ewentualnie poprosi kogoś o “prostą stronę” bo innej nie potrzebuje. To podejście jest również błędne ale o tym w dalszej części tekstu.
Żeby założyć stronę potrzebne są:
- Jeśli stronę robimy sami bądź zlecamy komuś:
- hosting
- domena
- Jeśli chcemy wyklikać w kreatorze i nie mieć reklam:
- Hosting
- Trochę czasu na wyklikanie
- Jeśli chcemy tylko wyklikać:
- Trochę czasu na wyklikanie
Jak widać stworzenie podstawowej strony internetowej jest na tyle proste, że nie powinno się ono kojarzyć nikomu z podnoszeniem wiarygodności firmy. Koszt powyższych punktów, przy najdroższej, pierwszej opcji, może się zamknąć w 100zł bez robocizny, którą możemy wykonać sami podążając za instrukcją instalacji WordPress.
Jeśli uważasz, że potrzebujesz strony internetowej w celach wizerunkowych to błąd. Do takich celów starczy w zupełności konto na facebook. Jeśli jednak stworzysz stronę firmową zgodnie z poniższymi radami to będziesz pewien, że wybierzesz właściwie.
Prosta storna firmawa “single page”
Przez ostatnie 2 lata zgłaszają się do mnie ludzie, którzy potrzebują “prostą stronkę” i pytają czy wiem co to “single page” bądź “one page”. Ludzie Ci kładą nacisk na to żeby strona była piękna wizualnie. Chcą żeby wszystko na stronie miało efekt wow. Nie przywiązują jednak większej wagi do treści strony. Wygląd to bardzo ważna rzecz. Jeśli nie szukasz specjalistycznych informacji technicznych, które najczęściej znajdują się na stronach wyglądających jak dokument Word, osoby odwiedzające Twoją stronę opuszczą ją po kilku sekundach jeśli uznają ją za brzydką.
Wygląd to nie jedyny aspekt strony internetowej na który należy zwrócić uwagę. Ważne są również:
- Szybkość ładowania,
- Treść strony,
- Treść opisów meta (tych, które widać w wynikach wyszukiwania)
- Przejrzystość,
- Łatwość nawigacji,
- Obsługa urządzeń mobilnych,
Jeśli Twoja strona będzie ładnie wyglądała ale nie będzie spełniała powyższych wymagań to tak samo jakbyś postawił piękny budynek dla swojej firmy, zaprosił klientów i nie wstawił drzwi w budynku.
Brak treści na stronie sprawia, że ludzie bardzo szybką ją opuszczą i nie zainteresują sie Twoją firmą. Ma to także negatywny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.
-> Sprawdź naszą ofertę tworzenia stron www.

Strategia prowadzenia strony dla firmy
Zanim zrobisz stronę internetową dla Twojej firmy zastanów się co ma ona wnieść do Twojego biznesu. To, że zrobienie jej dla tego, że wszyscy tak robią bądź w celu uwiarygodnienia firmy, jest żlym pomysłem już wiesz. Możesz zastanowić się nad tym czy:
- Strona ma zachęcać ludzi do dzwonienia do Ciebie
- Strona ma nakłaniać ludzi do zostawiania danych kontaktowych
- Strona ma nakłaniać do wysłania emaila
- Strona ma umawiać ludzi na spotkania i dodawać ich do terminarza
- Strona ma sprzedawać on-line
Powyższe to tylko propozycje. Możesz wymyślać przeróżna strategie. Jest jednak pewne, że należy zacząć od tego, co Twoja firma ma robić dla Twojego biznesu. Kiedy już zdecydujesz się na pewną drogę, należy zaprojektować i prowadzić stronę firmową tak, żeby osiągnąć zamierzony cel.
Treść to podstawa
Strona internetowa to nie wizytówka. Nie chodzi tu o krótkie przedstawienie podstawowych informacji. Wręcz przeciwnie. Obowiązuje zasada im więcej (dobrej treści) tym lepiej.
Istnieje pojęcie strony wizytówki. Zdarza się, że dostaję zlecenia na takie strony. To też jest złe podejście. Prosta strona, z podstawowymi informacjami o Twojej działalności to taka strona, na którą będą wchodzić ludzie, którzy już znają Twoją firmę. Znajdą ją w google tylko przez wpisanie nazwy firmy. Nie ma sensu tworzenia takiej strony. Jeśli już kogoś znamy a osoba ta potrzebuje do nas tylko numeru telefonu bądź adresu to w zupełności starczy nam profil na facebook.
Strona Twojej firmy musi posiadać informacje o produktach bądź usługach. Co więcej każda z usług powinna mieć swoją oddzielną podstronę z opisem. Dla czego tak? Im więcej podstron z unikalną treścią i im więcej treści tym lepszy ranking w google.
Po co mi lepszy ranking w google? Powiedzmy, że prowadzisz “zakład fryzjerski Anna”. Jeśli posiadasz stronę wizytówkę, to odwiedzający Twoją stronę znajdą Cię jeśli znają adres Twojej firmowej strony bądź wpisując “zakład fryzjerski Anna” w google. Jeśli natomiast opiszesz swoje usługi, opiszesz kadrę , napiszesz kilka słów o historii zakładu to zaczniesz zauważać ruch na stronie, który pochodzi z wyszukiwań pod hasłami “fryzjer” czy “farbowanie włosów”.
-> Jeśli chcesz skorzystać z usług copywritera polecam serwis GoodContent
Monitorowanie ruchu a strona firmowa
Wspomniałem wcześniej o zauważaniu ruchu na stronie pod konkretne hasła wyszukiwania. Ruch na stronie internetowej można monitorować nawet w czasie rzeczywistym przy pomocy narzędzi takich jak na przykład Google Analytics. Umożliwiają one sprawdzanie takich parametrów jak ilość odwiedzin, ile osób ucieka ze strony zaraz po wejściu, średni czas na stronie, ilość przeglądanych podstron, płeć odwiedzającego czy przedział wiekowy.
Stronę internetową należy monitorować i dostosowywać do osób ją odwiedzających. Zaawansowane monitorowanie pozwala na identyfikację części strony, które przyciągają najwięcej uwagi, które najmniej a po zobaczeniu, których użytkownicy opuszczają stronę.
Dla czego należy modyfikować stronę pod potrzeby osób odwiedzających? Jeśli chcemy osiągnąć cel obranej przez nas strategii, monitorowanie i modyfikacja strony pomogą osiągnąć nam ten cel.
Strona firmowa, która jest odpowiednio przygotowana sprzedaje!
Jeśli zdecydujesz się na stronę internetową składającą się z więcej niż jednej podstrony i przedstawisz na niej wszystkie informacje związane z Twoją działalnością takie jak:
- przedstawienie podstawowego profilu firmy
- produkty i usługi
- dane kontaktowe
- mapa
- historia firmy
wiedz, że czas i pieniądze włożone w przygotowanie i prowadzenie strony firmowej zwrócą się.