Na czym opiera się marketing w internecie?
Do rozpoczęcia promocji firmy w internecie potrzebujesz strony internetowej oraz kont w mediach społecznościowych. Podstawą wszelkich działań marketingowych jest zawsze strona internetowa. Dlaczego strona? Już odpowiadam!
Fundament internetowych działań marketingowych.
Firmę w internecie można znaleźć na 3 sposoby:
- szukając usług, jakie oferuje,
- poprzez reklamę,
- przez przypadek.
Osoby, które szukają konkretnych usług robią to w wyszukiwarkach internetowych. Najczęściej jest to Gooogle. Żeby mogły znaleźć właśnie Ciebie potrzebujesz strony internetowej, która wyświetli się w wynikach wyszukiwania. Google może pokazać również profil w mediach społecznościowych ale osoby, które z wyników wyszukiwania lądują na profilu społecznościowym w pierwszym momencie czują się zagubione, bo to portal społecznościowy a nie strona firmy. Jeśli to, czego szukają nie będzie podane na tacy to wrócą do Google. Na stronie internetowej mamy możliwość przedstawienia kluczowych informacji na starcie przez odpowiednią konstrukcję każdej ze stron oraz menu nawigacyjnego. Odpowiednie rozmieszczenie informacji niweluje uczucie zagubienia.
Reklamy w internecie mogą działać na dwa sposoby. Można przedstawić krótką informację o firmie, produkcie czy usłudze oraz formularz do zostawienia danych przez prospekta w celu dalszej komunikacji. Można również stworzyć reklamę klikalną, która przenosi prospekta na landing. Strona ta jest przygotowana na potrzeby kampanii reklamowej i jej treści odpowiadają temu, co jest zawarte w samej reklamie. Zadaniem landing page jest nawiązanie komunikacji z prospektem bądź kupno w sklepie internetowym.
Mam już stronę, co dalej?
Fundamentem jest strona internetowa ale równolegle do niej można zacząć prowadzić profile się w mediach społecznościowych. Jakich mediach? Najlepiej wszystkich, które używane są przez Twoją grupę docelową. Na początku najlepiej wybrać ten portal czy aplikację, która gromadzi najwięcej z naszych odbiorców. Oprócz prowadzenia własnych profili warto również śledzić pasujące do naszego biznesu grupy tematyczne, tagi, fora. Wszystko to, gdzie możemy tylko udzielać się merytorycznie i tym samym poszerzać grono osób, które nas znają.
Dlaczego warto prowadzić media społecznościowe napisałem tutaj:
Jak napędzać ruch?
Kiedy masz już gotowy fundament – stronę internetową i udzielasz się w mediach społecznościowych to moment kiedy należy zainteresować się metodami, dzięki którym dasz się znaleźć potencjalnym klientom. Mam na myśli:
- Optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych,
- reklamy w internecie.
Search Engine Optymalisation w skrócie SEO to działania mające na celu poprawę widoczności w wynikach wyszukiwania. W tym tygodniu opublikuję tekst na ten temat. Najważniejsze działania, które należy rozpocząć od razu po uruchomieniu strony to sprawdzenie kodu strony czy nie zawiera błędów, do tego służy narzędzie http://validator.nu. Sprawdzenie szybkości ładowania strony od czego jest https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl. Oraz regularne publikowanie treści oraz umieszczanie linków do naszej strony na innych stronach.
Reklamę w internecie można wykupić w portalach społecznościowych, tam gdzie prowadzimy już profile, w Google, od sieci reklamowych oraz na portalach tematycznych. Temat reklam również zostanie omówiony w oddzielnym wpisie w tym tygodniu.
Mam ruch ale nie mam sprzedaży!
Istnieją narzędzia pozwalające na monitorowanie ruchu na stronie internetowej. Już na starcie strony warto zainstalować Google Analytics i monitorować ruch. Narzędzia analityczne dostępne są również na portalach społecznościowych. Często można uzyskać lepsze efekty sprzedażowe poprzez analizę danych i dopracowanie szczegółów na stronie internetowej niż zwiększenie nakładu pieniężnego na reklamę czy zintensyfikowanie publikowania nowych treści.
Strona internetowa to serce działań marketingowych w internecie. Pozwala prowadzić prospekta za rękę od wylądowania na naszej stronie do konwersji czyli kupna bądź kontaktu z nami. Media społecznościowe są dopełnieniem, bardzo ważnym i dającym namacalne rezultaty narzędziem w działaniach marketingowych.