Po co mi kolejne konto?
Jeśli nie zatrudniasz pracowników to pewnie uważasz, że to kompletnie zbędne konto. Bo kto będzie oznaczał się jako Twój pracownik? Tymczasem Jest to dobre źródło kontaktów. Tanie miejsce do reklamowania i aktualnie najłatwiejsze miejsce do zasięgów.
Dla kogo Linkedin?
Ta sieć społecznościowa będzie najlepsza dla firm, które dostarczają produkty i usługi innym firmom. Twój klient musi być co najmniej średniej wielkości bądź pochodzić spoza granic naszego kraju. Sam znalazłem tutaj kilka kontaktów z zagranicy.
Jeśli Twoimi odbiorcami są osoby prywatne bądź mikroprzedsiębiorcy to warto tu tylko stworzyć profil na przyszłość.
Co publikować?
Zgodnie z tym co mówi Gary Vaynerchuk (Gary Vee) aktualnie bardzo dobrze radzą sobie treści wideo. Linkedin ma ograniczenie do 10 minut długości filmu.
Jeśli nie chcesz publikować filmów to nie musisz. Znowu odnosząc się do Gary’ego warto publikować w ogóle. Linkedin będzie pokazywać Twoje treści sporej ilości osób kompletnie za darmo.
Jeśli masz dokładny plan na to co i komu pokazywać to warto skorzystać z opcji reklamy na Linkedin. Wszystkie informacje o tej platformie zaczerpnąłem od Pana Vaynerchuk’a a mówi on, że to aktualnie najtańsza forma reklamy w mediach społecznościowych.
Hashtag’i
Z mojego badania tej platformy mogę wskazać #hashtag za bardzo pomocne w promocji narzędzie. Treści jakie tam opublikowałem osiągały tam zasięgi nieosiągalne dla treści na innych platformach i to właśnie za sprawą odpowiednich hashtag’ów.
Konta płatne
Dla mnie i mojej firmy najbardziej opłacalną formą użytkowania Linkedin jest konto płatne. Możesz je wypróbować przez miesiąc za darmo. Ta opcja pozwala na przeszukiwanie bazy użytkowników wedle Twoich kryteriów i nawiązywanie z nimi kontaktów przez wiadomości wewnątrz Linkedin.
W Polsce tylko jedna firma dotarła do mnie poprzez tę platformę a szkoda bo można tu dużo zdziałać przez to, że Linkedin dla nas jest jeszcze czymś nowym i relatywnie łatwo zdominować tę przestrzeń.
Opcja wyszukiwania odpowiednich kont pozwoliła mi na nawiązanie kontaktów z zagranicznymi firmami zgodnie z profilem mojego klienta.
Warto spróbować chociaż przez darmowy miesiąc 🙂